Oh.. Dunia

Medi Himawan
Dunia..
Dengarkan ini. .
Aku bukan anak seni..
Aku bukan terdidik dengan indahnya puisi..

Aku, cuma Gadis biasa..
Remaja yang kurang serba-serbi,..
Kurang dari zahirnya juga ilmunya..

Aku hanyalah insan lemah…
Yang sering lelah dalam nafasku sendiri,
Yang sering terhambat oleh batasnya waktu dinihari
Yang sering tersungkur dalam ranjau berduri
Yang sering rebah tak terdaya bangun berdiri
yang sering sesat dalam hembusan kabus tak bertepi
yang masih tercari-cari  hidayahMu ya Ilahi..

Aku insan lemah…
Ingin aku mengadu padaMu..
Ya Allah Dengarkanlah rintihan lemahku ini..
Sujudku menghambakan diri dalam sunyi Dalam heningnya suasana malam
Agar diaminkan oleh jutaan malaikat Agar segala pintaku Engkau berkati..

“Ya Allah..
berikan daku ketenangan hati ..
Seperti yang aku harapkan Seperti yang Engkau janjikan..
Kerana aku hanyalah insan lemah…

Ya Allahu Ya Aziz,..
Aku hambamu yang lemah..
Hati ini memerlukan kekuatan..
Untuk menghadapi sisa-sisa hidup..
Yang sukar dibatasi,
Kerna kemodernan arus duniawi,
Yang semakin hapus kearah ukhrawi.

Ya Allahu Ya Qahhar..
Kuatkan hati hamba ini..
Teguhkanlah iman hamba,..
Agar hamba terus menerus memujiMu,.
Izinkan hamba mendapat hidayahMu..
Sebenar-benar hidayah. .
Penuhilah hati ini yaa robb  Dengan limpahan hidayah-Mu yang agung..
Agar ku terus dapat memujiMu Ya Allah..

Ya Allahu Ya Hafiz..
Peliharalah hati ini,..
Agar tidak dilimpahi dengan maksiat..
Peliharalah hati hambamu ini dari segala noda dunia..
Limpahilah hati ini dengan iman,..
Peliharalah hamba dari kesesatan dunia,
Yang dipenuhi segala mara bahaya..

Yaa robb...
Isikan hati hambamu ini dengan kebaikan agamaMu..
Lembutkan lidah ini untuk memujiMu..
Indahkanlah mata ini melihat ciptaanMu..
Maniskan mulut ini ketika menikmati rezekiMu..
Gagahkanlah kaki ini ketika berjalan untuk keredhaanMu..
Merdukanlah telinga ini ketika mendengar ayat-ayatMu..
Sinarilah kehidupan hambamu ini dengan nur iman..
dan Bersihkan hati ini untuk menggapai redhaMu..
Amin ya Rabbal alami..

Post a Comment

To be published, comments must be reviewed by the administrator *

Lebih baru Lebih lama
Post ADS 1
Post ADS 1